Ιωάννης Θωίδης
Καθηγητής ΠΤΔΕ-ΠΔΜ
Αναπληρωτής Διευθυντής Εργαστηρίου
Ο Ιωάννης Θωίδης είναι Καθηγητής στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Φλώρινας του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με γνωστικό αντικείμενο την Κοινωνική Παιδαγωγική και Ολοήμερη εκπαίδευση. Αποφοίτησε από την Παιδαγωγική Ακαδημία Θεσσαλονίκης (1980-1982) και συνέχισε τις σπουδές του στη Γερμανία, στο Μόναχο, όπου απέκτησε τον τίτλο Magister Artium στα Παιδαγωγικά με δευτερεύοντες κλάδους την Παιδαγωγική Ψυχολογία και τη Φιλοσοφία (1983-1989). Αναγορεύθηκε Διδάκτορας των Επιστημών της Αγωγής στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δ.Ε. Φλώρινας του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (2000) και υπηρέτησε 12 χρόνια στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (1992-2002). Από το 2002 διδάσκει στο ΠΤΔΕ Φλώρινας. Διδάσκει επίσης σε Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών. Έχει συμμετοχή σε ερευνητικά προγράμματα και επιστημονικά συνέδρια, δημοσιεύσεις σε συλλογικούς τόμους και σε ελληνικά και διεθνή επιστημονικά περιοδικά. Στα ερευνητικά του ενδιαφέροντα περιλαμβάνονται ο ελεύθερος χρόνος, η ολοήμερη εκπαίδευση – ολοήμερο σχολείο, ή άτυπη – μη τυπική δια βίου μάθηση και η εκπαίδευση των εκπαιδευτικών. Συμμετέχει ενεργά στις δραστηριότητες και επιτροπές του Τμήματος και στα συνδικαλιστικά όργανα των μελών ΔΕΠ. Εκλέχτηκε και διετέλεσε Αναπληρωτής Πρόεδρος την περίοδο 2018-2020 και Πρόεδρος την περίοδο 2020-2022 καθώς και την τρέχουσα περίοδο 2022-2024.
Ενδεικτικές δημοσιεύσεις:
Thoidis, I., & Pnevmatikos, D. (2014). Non-formal education in free time: Leisure -or work- orientated activity? International Journal of Lifelong Education. ID: 918197, DOI: 10.180/02601370.2014.918197.
Thoidis, I., & Chaniotakis, N. (2015). All-day school: A school in crisis or a solution to the crisis. International Journal of Social Pedagogy. Special Issue on “Social Pedagogy in times of crisis in Greece”. 10, pp. 137-149. DOI: https://doi.org/10.14324/111.444.ijsp.2015.v4.1.010.
Θωίδης, Ι. (2020). Κοινωνική Παιδαγωγική: Θεωρητικές οριοθετήσεις και πρακτικές διαστάσεις. Μπονίδης Κ., & Ζαρίφης Γ. (επιμ.), Παιδαγωγική-Επιστήμη της Αγωγής-Επιστήμες της Αγωγής: Επιστημολογικά και Μεθοδολογικά Ζητήματα, σελ. 99-114. Θεσσαλονίκη: Εκδ. Γράφημα.
Θωίδης, Ι., Χανιωτάκης, Ν.,& Θεοδώρου Δ. (2020). Οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί σκιαγραφούν το αποτελεσματικό εκπαιδευτικό του ολοήμερου σχολείου. Επιστημονική Επετηρίδα του ΠΤΔΕ του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων 32, 105-127.
Thoidis, I., Chaniotakis, N., & Vrantsi, M. (2022). Family and leisure: Parents’ views on their children’s leisure time and their role in it. In European Journal of Education Studies, v.9 (9), 73-91. http://dx.doi.org/10.46827/ejes.v9i9.4455